meny

Frågor & svar

Dom vanligaste frågor vi får.

Om du har en fråga som du vill ha svar på som inte finns här så är du välkommen att kontakta oss via mail eller telefon.


Vad för tjänster utför vi

Vi utför hantverkstjänster och fastighetsskötsel för bostadsrättsföreningar och privatpersoner.

När behöver du oss

Allgranth anlitar du när du har problem i ditt hem som t.ex: Stopp i avloppet eller om du har en trasig blandare som ska ersätta med en ny. Allgranth kan även hjälpa till med montera möbler eller sätta upp lampor och installera dimmer.

Läs mer om våra tjänster under tjänster uppe i menyn.

Öppettider

Måndag - Fredag 6:45 - 15:45 Kontoret är stängt röda dagar, helgdagar.

Var finns vi

Vårt servicekontor finns i Liljeholmskajen.
Liljeholmen
Besöksadress: Liljeholmskajen Sjövikskajen 14, Telefon 08 - 420 380 81

Hur gör man en felanmälan

För att göra en felanmälan så använder du vårt formulär genom att klicka på felanmälan på menyn. Där väljer du din bostadsföreningen och fyller i namn & efternamn, telefon, e-postadress, gatuadress och personnummer även om du ska använda ditt ROT-avdrag.

Efter du har sänt in din felanmälan tar vi kontakt med dig via telefon där vi bokar en dag som passar för att återgärda felet.

Hur köper/beställer man en tjänst av oss

Vill du köpa en tjänst av oss så fyller du i formuläret på felanmälan. Där du fyller i dina kontaktuppgifter samt skriver vad du behöver hjälp med.

Så fort vi får din ansökan så tar vi kontakt med dig per telefon.

ROT-avdrag

Om du vill vet hur rotavdrag fungerar läs mer på skatteverkets hemsida genom att klicka här

Vem ska betala bostadsrättsföreningen eller bostadsägaren

Alla hantverksarbeten som görs i din bostad står betalningen vanligtvis av bostadsägaren. För mer info som gäller i din bostadsrättsförening kontakta din föreningsstyrelse.

Namnbyte på din dörr och brevlåda

Om du är nyinflyttad eller ska sätt sambons namn på brevlådan och dörr. Då klickar du på namnändring uppe i meny där du fyller i din uppgfiter..